mandag, november 19, 2018

12 km Frost Cup, 1. afd. 2018 (bonus: Johnny Madsen backstage!)

I Operaen den 17. november 2018. Flere billeder derfra nederst i opslaget her.
Madsen i Operaen og Frost Cup på flyvestation - det var hovedpunkterne i en aktiv weekend.

Kort før mål, op ad en strid bakke! Foto: Camilla Hylleberg.
Det er næsten 11 år siden, at jeg i al stilhed gled ud af Det Kongelige Teaters rundviserkorps. Det Kongelige Teater er en institution, der inkluderer Gamle Scene på Kongens Nytorv, Skuespilhuset på Kvæsthusbroen og Operaen på den tidligere Dokøen. Det var sidstnævnte sted, at jeg fra efteråret 2004 til december 2007 slog mine folder. Estimeret rundviste eller holdt jeg deciderede foredrag for 10.000 publikummer i løbet af de tre år. Operaen og jobbet i den var en del af min identitet. Så tog jeg til Afghanistan, derefter Grønland, så London, så Afghanistan igen, og tiden var bare ikke rigtig længere til studiejob.

Det var derfor en stor glæde lørdag for første gang siden dengang atter at stå på bagscenerne. Det var jeg så heldig at kunne, fordi jeg af en god og gammel ven var inviteret til "after party" ved den Johnny Madsen-koncert, der må siges at have været en stor succes for Det Kongelige Teater.

Dagen efter stod jeg med ondt i hovedet og skulle løbe 12 kilometer ved den nedlagte Flyvestation Værløse! Ak! Men der blev sat personlig rekord ikke desto mindre.

Billeder og beskrivelse nedenfor.

Det gamle knæ igen-igen
For nogle måneder siden begyndte jeg at melde mig til alverdens løb for på den måde at forpligte mig selv til at fastholde træningsindsatsen. Det virker udmærket, men dog har jeg de seneste to uger været endog meget tilbageholdende - andre ville kalde det "doven" - men det har sin årsag: Mit ene knæ gør opmærksom på dets eksistens, og jeg vil så nødig blive skadet. Mellem 10 km Lufthavnen Rundt (LINK) søndag den 4. november og så Frost Cup søndag den 18. november løb jeg således kun én gang, og dét beskedne knap 6 km. Så udhvilet var kroppen på sin vis, om end let fuldesyg oven på den meget livlige efterfest i Operaen.

Men hvad er Frost Cup?



Frost Cup 2018-2019 skudt i gang
Frost Cup er en løbecup over 5 afdelinger i det storkøbenhavnske område. Man kan også deltage i enkeltafdelinger, hvis man ikke kan få kalenderen til at gå op. Distancerne er 5 km eller 10 km - man deltager i cuppen på enten den ene eller den anden distance. Når sidste afdeling er løbet, vil det fremgå, hvem der er vinder af den samlede cup. De 5 afdelinger afvikles af 5 forskellige klubber på 5 forskellige steder: terræn, sted og underlag varierer fra afdeling til afdeling - men distancen er den samme.

Min debut til Frost Cup foregik i går, som var en smuk søndag med solskin, kun en let vind, 4 plusgrader og mere end 600 (!) løbere til start på enten 6 eller 12 km (altså lidt længere end den normale distance). Stedet var nedlagte Flyvestation Værløse, og ligesom gensynet med Operaen var der noget nostalgi for mig i denne lokalitet: Det var her, jeg i foråret 1996 blev optaget på reserveofficersuddannelsen, som 1 af 2 godkendte aspiranter ud af 43 ansøgere den weekend.

Personlig rekord trods kamppausen
Jeg er naturligvis tilmeldt "den lange" udgave af cup'en, så jeg nappede to loops à 6 km. Det gik udmærket, især fordi jeg i skrivende stund - tidligt mandag morgen - NÆSTEN ikke mærker noget til knæet. Det er fint, for jeg satte ifølge Endomondo personlig rekord på 10 km. Ifølge Zombie-app'en (se denne artikel (LINK)) var jeg endnu hurtigere for et par uger siden, men det mener Endomondo ikke.

Nok ævl, her kommer en bunke flotte billeder, copyright Rebel Media House | Camilla Hylleberg, med mindre andet er anført.

Selfie lige inden start. Foto: Thorbjørn Hein.

Stort startområde; man kunne lægge tasker i dette spøjse "hus".
Starten gået kl. 1000.



Laaaang landingsbane.





Den langskæggede herre faldt jeg i snak med på Værløse Station, hvorefter vi cyklede sammen til start. En flink fyr.

Denne intense mand gav den god gas og overhalede mig til sidst. Jeg troede mig slået, men ved at granske resultatlisterne kan jeg se, at jeg løb 15 sekunder hurtigere end ham; han må være startet helt oppe foran. Hehe.

Der kom jeg.

Højt humør - god stil.
Nr. 1 hhv. mænd og kvinder hhv. 6 og 12 km.


Hvis man havde ulejliget sig med at skrive sit navn på en dertil udleveret ispind (!), og derudover BLEV og var til stede under lodtrækningen kl. 1130, var der mange gode præmier at vinde.

En yngre dame var konferencierens tombolahjælper.

Mængden varmes op med igramskastning af kanelgifler!

Der er en underholdende historie gemt i dette billede. Konferencieren var ganske veloplagt på en tør facon.

En heldig vinder af et sæt løbesko.


Screen dump.

Screen dump.

Screen dump.

Hurtigt skud af Operaen i pausen. Foto: Thorbjørn Hein.

Havde plads på 4. række (eller rettere, række D; orkestergravens gulv var hævet, så der var plads til ekstra sæder). Foto: Thorbjørn Hein.

Her forsøger bloggeren i korthed at sige tak for kunstnerens indsats ved at stille op til Engage! Festival i sommer. Foto: Thorbjørn Hein.

 Foto: Thorbjørn Hein.

Hjemmelavet grafisk fremstilling af søndagen :-) af Thorbjørn Hein 


***
MERE LØB?
Oversigt over alle mine gennemførte løb og andre idrætsaktiviteter, der IKKE er march, finder du ovenfor i fanebladet Sports eller ved at trykke her (link).

Ingen kommentarer: