mandag, juli 30, 2007

Tropehjelm



Gemsierne er "hjemme" efter herlige dage i Nijmegen. Hjemme i anfoerselstegn, fordi Deres nethersker har en del tjeneste for tiden; p.t. skriver jeg fra Letland, hvor jeg i dag ankom til en uges CIOR-kongres. Naeste uge staar den paa spaendende traening i Finland, hvor jeg i loebet af tre uger skal uddannes til FN-observatoer.
Af denne aarsag vil denne ellers ret saa aktive marchblog vaere ganske stille indtil slutningen af august, hvor gemsierne lover at vende staerkt tilbage.
Indtil videre kan De, kaere laeser, nyde ovenstaaende billede af soldater med tropehjelme. Som enhver, der har moedt mig i Oelteltet vil vide, staar tropehjelme mit hjerte naer!
mvh
Thorbjoern Hein

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

vi vil da godt snart se nogle billeder fra holland

BRK

Anonym sagde ...

Jeg bliver n�dt til at sige, at den abe ligger hos Robert-drengen. Jeg farer fra den ene indkommandering til den n�ste, og har ikke tid til at bikse med bloggen f�r slutningen af august!

All the best,

Hein

Anonym sagde ...

Uha Niejmegen er stadig et ord jeg forbinder med konstant smerte.

Godt gået, men også en smule sindsygt og så igen forventeligt....

/Birch

Hr. T.H. sagde ...

Hvad sören, Birch! Herligt når gamle HQCOY-folk kigger forbi. Alt vel?

Når du siger smerte skal det siges til udenforstående läsere, at Birch referer til dette: http://gemcee.blogspot.com/2006/02/det-skal-lbes-vk.html

"Jeg har aldrig haft vabler i 58'eren", kan jeg huske du fortalte du mig på Bornholm. Uha-uha :-) Det var sejt, at du gennemförte. Jeg har kun själdent set noget så crazy som den fod!!!

mvh

TH

Anonym sagde ...

Så er det jo så jeg skal sige at den anden fod var lige så slem, der havde de bare ikke klippet huden af endnu!

Det kan i den forbindelse nævnes at man får ret sure fødder af sådan en tur, det kan ske det er fordi det er dødt væv...

Iøvrigt husker jeg også den ivrige PL som jeg nogle år senere mødte som kustode i den kongelige opera. Det lyder som et kariere skift, skal du til et eller andet obskurt land og observere at de "stridende parter" beskyder hinanden og FN-observatørerne?

Husker dem vi mødte i Etiopien, puha for røvhul at være udstationeret i.

Jeg må jo indrømme at mit eget liv er blevet mere mageligt end at sove i sovepose ved siden af folk der snorker som et let mortérangreb. Blev færdig med at læse sidste år og er ansat i det offentlige.

Var du ikke studerende engang Hein? Eller er det en helt anden historie!

Anonym sagde ...

Kustode?! Hrmp, det er rundviser samt konsulentopgaver i forbindelse med rundvisninger p� andre dele af teateret. Jeg har ogs� nu to gange, st�et for ans�ttelsen af nye rundvisere, efterh�nden som nogle er faldet fra. http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=01-10-2006&cID=1&vId=310476

Men jo, det er som s�dan et (genialt) studiejob. Ellers er jeg ba.scient.pol. og til jul desuden f�rdig med sidefag p� Institut for Engelsk. Derefter mangler jeg specialet, men smutter lige til Kabul f�rst og leger krig et halvt �r.

Hvor arbejder du?

Anonym sagde ...

Jeg er i fødevareministeriet i noget så sexet som Direktoratet for FødevareErhverv.

I korte træk udbetaler vi alt landbrugsstøtte i DK. Jeg sidder i et økonomikontor og prøver at få bevillingerne til at slå til. Ikke stedet jeg havde regnet med at starte mit civile karriere, men til trods for det lidet sexede navn så er det en super arbejdsplads.

Iøvrigt et sted med mange scient pol´er. Når du så bliver færdig så har du vel også kun brugt 12 år på det eller hvordan :-) Det er vel næsten normeret tid...

Jeg troede egentlig at hæren havde nedlagt deres reserve officer korps, men hvordan ligger det? er du på B-agtigt kontrakt eller hvordan?

/Birch

Anonym sagde ...

Kustode.. Det lyder sgu meget godt!

Anonym sagde ...

Birch!!! du gamle... det var fedt du kiggede lidt med!!

Du skal vel med til Holland næste år, og vise hvordan man går et par fødder rigtigt i stykker...

BRK

Anonym sagde ...

Hmm det der Niejmegen er nu meget sjovt, men det var sgu nemmere at få tid til dengang man var studerende og havde fri hele sommeren. Der er jo kun seks ugers ferie nu :-(

Eftersom jeg har en lille familie efterhånden (en søn på et år) så må vi se om der kan blive plads til en tur til Holland. Der er dog en gammel HJV mand herinde som også trækker i mig. Så det kan da være...

/Birch