onsdag, november 07, 2018

5 + 10 km Zombies, Run! Virtual Race, Halloween 2018

Gamification. Et eller andet sted på det herlige internet faldt jeg for ikke længe siden over løbekonceptet Zombies, Run! som er en anderledes måde til at kombinere popkulturel underholdning med fysisk aktivitet.

Medalje!
Man skal bruge en smartphone med app'en installeret samt et sæt hovedtelefoner. Så kan man ellers lade sig glide ind i historien som den navnløse "Runner Five", der spæner rundt og samler forsyninger og løser missioner for et afskåret samfund af mennesker i en postapokalyptisk verden. Som app'ens navn antyder, er det den i disse år så populære zombiegenre, der sætter scenen for dette spils dommedagsvision.

Virtuel virkelighed
I anledning af halloween var det muligt at tilmelde sig et "rigtigt" løb, hvor spillernes respektive tider blev offentliggjort på et leaderboard. Løberne har gennemført det hver for sig rundt omkring i verden ad ruter, de selv har valgt, men for så vidt at gps'er er dommerne, kan man jo sammenligne resultaterne. Jeg har simpelthen fået en medalje med posten for et "virtual race".

Bloody niple igen (!) og to PR
Jeg løb 5 km-udgaven af det specielle halloweenløb onsdag den 31. oktober og 10 km-udgaven fredag den 2. november; begge løb med helt samme historie, blot med forskellige km-intervaller mellem "radiospilstykkerne". De 5 km tog jeg stille og roligt. Ikke sådan med 10 km: For en gangs skyld varmede jeg op og gav den derefter gas. Det blev således til to absolutte rekorder i nyere tid. Samtidig formåede jeg IGEN at bløde igennem en trøje på grund af friktion på brystkassen; ved alt over 10 km skal jeg åbenbart helst tape!

Læs om rekorder og se billeder af den særlige trøje til løbet og medaljens bagside med mere nedenfor.

Rekorderne var på 5 km (22m58s) og 10 km (46m56s). Angående sidstnævnte hælder jeg lidt til, at Endomondo faktisk snyder mig, for Zombies, Run!-app'en er mere gavmild og siger, at jeg løb på 46m11s, men ok, lad os være konservative, og så er det stadig rekord i nyere tid.

Det var altså fredag, og lørdag var jeg til første gang træning med MRC, og søndag var der 10 km Strandparken. Jeg var jævnt brugt, da den weekend var ovre. Tja, faktisk hammerforkølet og med ømme knæ stadig nogle dage efter. Hårdt løber-/festliv :-)

Efter 10 km-løbet, hjemme i Nyboder, hvor der meget passende var pyntet op til halloween.

Seriøst, bloody niple IGEN?! Efter blot 13 km. Tsk.

Meget gennemført: Der var simpelthen et startnummer med i pakken - selvfølgelig med "5", i tråd med historien.

Trøjen var en nice to have, men den indgår faktisk i radiospillet, så sjov detalje at købe med. Den vil blive brugt resten af vinteren.

Jeg legede med og fulgte konvoluttens anvisning og åbnede den først, da jeg svedende stod i dagligstuen efter gennemførelse af de 10 km.

Et lille diplom.

Diplomets bagside med tekst i tråd med historien.

Og den anden side af medaljen.
Mange vælger at gå ruterne, men alligevel er det da lidt sjovt, at jeg blev nr. 23 af 572 gennemførende på 10 km. Og faktisk nr. 16, hvis man kun medregner de gennemførelser, der er foretaget med gps-måling snarere end "accelerometer", dvs. på løbebånd. Leaderboard her (LINK).
***
MERE LØB?
Oversigt over alle mine gennemførte løb og andre idrætsaktiviteter, der IKKE er march, finder du ovenfor i fanebladet Sports eller ved at trykke her (link).

Ingen kommentarer: