onsdag, oktober 17, 2018

MOTIVATION!!!

MOTIVATION!!!
 - eller pisseirriterende SoMe-stil, det må læseren vurdere

Jeg har, efter min bedste overbevisning, aldrig ejet en badevægt før for knap 3 uger siden. Det følgende handler om at tabe 9 kg på 6 uger.

Søndag den 2. september vågnede jeg lettere baldret i min gode ven Rune Lykkes skønne hjem efter en gedigen fest aftenen før. I den årle morgenstund sneg jeg mig ud i badeværelset (et af flere i villaen og på størrelse ca. med min dagligstue i Nyboder) og tog en douche. Jeg opdagede en badevægt i hjørnet.



Se, ved det ubehageligt stramme tøj, jeg har kæmpet med i 2018, har jeg nok været klar over, at jeg dyrkede for lidt FUT og spiste for godt, mens jeg var om bord på HDMS NIELS JUEL i ni uger i begyndelsen af året. Men alligevel: Da vægten viste 94+ kg var jeg rystet … Jeg skyndte mig på toilettet og prøvede igen og var så på 93,7 kg (værdsæt gerne denne latrinære detalje). En BMI på 28,0. “Småfed”, som stabslægen på Antvorskov Kaserne ville beskrive det (been there, tried that).

Ikke længe efter den øjenåbnende oplevelse købte jeg en fancy badevægt fra Garmin, der kan synche med det ene og det andet. Jeg har brugt løbe- m.m. app’en Endomondo, som i Premium-versionen kan designe en træningsplan til 5, 10, 21 eller 42 km baseret på tidligere målinger. Jeg har anskaffet bluetooth-høretelefoner og en smart fanny pack til min Spotify-streamende mobil. Og så har jeg ikke mindst religiøst noteret ALT, jeg har spist eller drukket, i app’en myfitnesspal.

Jeg har vejet mig ca. en gang om ugen, siden jeg købte Garmin-dimsen. Her til morgen, 6 uger og 3 dage siden, jeg besteg den lede vægt i Risskov, blinkede digitaltallene 84,7 kg. Det vil sige 9 kg tabt på 6 uger. Nu en BMI på 25,0, dvs. akkurat inden for normalvægt.

Prøliåhørøgå, dette fortæller jeg ikke for at blære mig, FFS; jeg kunne fx til at begynde med have ladet være med at lade min træningstilstand, ja, min sundhed, gå i forfald snarere end bare løbe en tur nu og da samt spise sundt til daglig.

Jeg fortæller det for at sige, at gadgets, motivation og en playliste med dååååm dakkedak at løbe til kan rykke noget, hvis man går og synes, man burde tabe sig lidt. Hvis du synes, at der er noget tøj, du gerne vil passe igen.

I aften står den for mit vedkommende på médister, fritter og mere rødvin end det, jeg allerede er ved at konsumere. Det går nok.

Ses på ruten?!? Samt SKÅL, for h****de.

/Thorbjørn

Ingen kommentarer: