fredag, juni 21, 2013

Danske krigsskibe i fortid og nutid

Havhingsten fra Glendalough ankommer til Korsør på sommertogtet 2012. Vi kommer igen her i '13!

Læs videre nedenfor.

Den blot overfladisk skimmende læser af nærværende blog kan regne ud, at jeg elsker at gå. En nyere hobby er dét at sejle. På vikingeskibe, vel at mærke. Sidste år var jeg med en enkelt uge af Havhingstens tre-ugers sommertogt. I år bliver det for undertegnede til 10 dage rundtomkring i Danmark.

Jeg vil her på bloggen annoncere de nærmere detaljer - for hvis Havhingsten kommer forbi en havn i nærheden af dig, er det da ret fjollet ikke at komme forbi og beundre verdens største, autentiske rekonstruktion af et vikingskib, ikk'? 60 årer, 112 m2 råsejl, 100% rock'n'roll.

Allerede nu kan jeg fortælle, at hvis man er i nærheden af Korsør den 31. juli, er det bare at tage til flådestationen og få et kig på Havhingsten side om side med nogle af de grå kæmper, du kan se på billedet. Hvis du ikke er bange for tjære, kan du sågar komme ombord og få fortalt anekdoter om livet på og historien om Havhingsten. Maritim eksperimentalarkæologi i absolut verdensklasse. Si'r det bare.

Tjek også Havhingstens officielle facebookside, som jeg er med-administrator på: https://www.facebook.com/havhingsten

Ingen kommentarer: