onsdag, august 22, 2018

10 km Kastelløbet med VFK 2018

Værnsfælles Forsvarskommando (VFK), altså den del, der ligger i København og ikke Karup, havde efter medarbejderafstemning besluttet, at der var et bedre alternativ til DHL-stafetten, nemlig Kastelløbet. Sammen med 1303 andre deltog jeg således i går i denne begivenhed med den smukke rute. På 10 kilometer! Det var kun tredje gang i samfulde 12 år, at jeg har været oppe på denne distance (12 km i Nuuk 2016, 2x5 km DHL med VFK i 2017), så jeg var ikke helt tryg ved tanken; det viser sig nemlig, at det for hvert år bliver sværere at tage ting på rutinen uden træning. Overraskende!

Det gik imidlertid fint i går, med "negativt split" og en placering som nummer 143 blandt herrerne på 10 km (andre løb 5). Det lover godt for fremtidige løb; jeg er i den spæde opstart til at rette op på mit kropslige forfald, og dér er march altså ikke nok.

Ud over den tilfredsstillende gennemførelse, de smukke omgivelser og det flotte vejr var der et sandt mylder af gode folk at rende ind i, herunder Tormod fra SJLR. Der var imidlertid for mange til at nævne. Allerbedst var det at dele oplevelsen med Henriette, som har taget billedet. 


Ingen kommentarer: