onsdag, december 19, 2012

Søren Kierkegaard - om gang (on walking)

(In English below)

”Tab for alt ikke lysten til at gå: Jeg går mig hver dag det daglige velbefindende til og går fra enhver sygdom. Jeg har gået mig mine bedste tanker til og jeg kender ingen tanke så tung, at man jo ikke kan gå fra den. Når man således bliver ved med at gå, så går det nok.”

- Søren Kierkegaard i et brev til sin svigerinde Sophie Henriette, der havde været syg (1847)


"Above all do not lose your desire to walk. Everyday I walk myself into a state of well being and walk away from every illness. I have walked myself into my best thoughts and I know of no thought so burdensome that one cannot walk away from it. If one keeps on walking everything will be all right."

- Søren Kierkegaard in a letter to his bed-ridden sister-in-law (1847)

Ingen kommentarer: