lørdag, december 29, 2012

Reportage: 20 km Årets Sidste Bjørnebandetræning


Isvand! Gæt på hvilken side, jeg landede.

Nyudnævnt Bambi passerer 3.000 kilometer

Per Ole Fyhn havde budt op til dans den 29. december: en sidste træningssamling i 2012 for Bjørnebanden. 15 kilometer lød oplægget, men en senere i is og vand skvattende blogskribent anmodede om at lægge 5 oveni, hvilket blev imødekommet. Dermed passerede Thorbjørn 3.000 marchkilometer i dette år.

af Thorbjørn Hein

Læs videre nedenfor.


Som vi gamle banditter efterhånden er vant til, er det Tordenskjolds Soldater, der dukker op, når træningen er uden for daglig tjeneste! Øf-øf, men i det mindste respons, omend ved afbud, fra Troels, der er i Jylland, og Robert, der har en belastningsskade fra sin megen løbetræning. Johnny var blevet ølsyg om natten og meldte også afbud, den røver. Hvorom alting er, drog vor standhaftige trio af sted fra Toftegårds Plads lidt over halv ti, oven på kaffe og tebirkes. Ruten ses nedenfor. Og ude på dén lærte jeg på den hårde måde, at det ikke nødvendigvis er smart at være mandig og vade igennem vandpytter ...

Starten er gået, på vej igennem Vestre Kirkegård.
Bambi på glatis
Jeg har i sin tid gjort mig morsom på Pers bekostning for så vidt angår det at skvatte på iset underlag. Karma-uoverensstemmelsen blev rettet, da jeg ved et skridt i en uskyldigt udseende vandpyt på mudret sti i løbet af et millisekund lå vandret så lang jeg var. Aha, der var is på bunden. Min 14-kilos rygsæk reddede mig fra at blive drivvåd på overdelen, men som det fremgår, gik bukserne mildest talt ikke fri. Det gav anledning til en improviseret rast på Cafe Langebro, hvor Per fremdrog reservebukser af Fjällräven-lignende karakter. Korporalen er sgu altid klar til alt!

3.000 kilometer rundet
Og så var det jo i dag, at jeg havde muligheden for at nå 3.000 marchkilometer for i år. På min anmodning modificerede Per hurtigt sin plan, så vi til ære for mig gik længere end oprindeligt skitseret. Således nåede jeg altså det magiske tal. Næste år må jeg se på at få mig et liv. Dagen sluttede på Palæ Bar, hvor smørrebrød og øl er både billigt og godt. Jeg har travlt i dag, så sidder altså nu som en art Jens Vejmand og taster. Per, Morten og gamle kammerat Christian sidder givetvis stadig på Palæ, inden de drager videre og det går rigtig galt ...

  • Navn: 20 km Årets Sidste Bjørnebandetræning 2012
  • Dato: 29 DEC 2012
  • Rute: Toftegårds Plads, Vestre Kirkegård, Sydhavnen, Teglværkshavnen, Islands Brygge, Cafe Langebro, Christianshavn, Christiansborg, Rundetårn, Livgardens Kaserne, Store Kongensgade, Nyboder, Esplanaden, æresrunde på Amalienborg, Skuespilhuset, Tordenskjoldsgade, Palæ Bar.
  • Distance: 19,8 km
  • Tid: 3:01 timer
  • Gennemsnitsfart: 6,6 km/t
  • Deltagere: Morten Bargisen, Per Ole Fyhn, Thorbjørn Hein
  • Note: Hein med oppakning på 14,1 kg
  • Samlet træningsstatus: se her. Pr. dags dato: 3.000,5 km











Der er den forræderiske vandpyt!



Improviseret rast på Langebro. Hvor vi alt andet lige har været inde omkring under en del træninger, efterhånden ...
UM.
Fra Knippelsbro. Jeg anede ikke, at de var så langt med broen mellem Skuespilhuset og Operaen!

Ridebanen ved Christiansborg.
Fiolstræde.

Udsigt til det tidligere Institut for Statskundskab, i dag Brd. Prices restaurant.

Det kender vi.


Turist ved Den Kgl. Afstøbningssamling.

Igennem Amaliehaven og på vej til en æresrunde på slotspladsen.


Næsten fremme, men først et hurtigt skud af min tidligere bopæl. Altså bag porten, jeg boede ikke i porten i en papkasse.
3.000 km = done. Klar til smørrebrød på Palæ Bar.

Ingen kommentarer: