torsdag, november 08, 2018

MIN HURTIGSTE MARCH - Sydkystløbet Halvmaraton 2013


TBT: March PR. Min hurtigste march nogensinde - før, nu og sandsynligvis i fremtiden - var Sydkystløbet halvmaraton den 17. marts 2013. Jeg har aldrig lagt en beskrivelse op her på bloggen, kun omtalt turen som en sidebemærkning i en anden artikel, og det råder jeg hermed bod på. Heldigvis fandt jeg i min e-postkasse en mail til en gruppe gode venner, som i mange år dagligt har skrevet sammen med hinanden om alt og intet, hvor jeg helt kort beskriver dagen. Jeg har sendt dem mailen den 18. marts 2013.

Læs nedenfor.



From: Thorbjørn Hein
Date: Mon, 18 Mar 2013 at 17:33
Subject: Re: [Rudiez] Re: [rudiez] Maraton på søndag, anyone?
To: Rudeboyz

Bortset fra det: sygt god tid, jeg fik, når jeg selv skal sige det. Sidste år kom jeg ind på 2:41:31. Jeg tog som bekendt en del billeder undervejs, og det kompenserede jeg dengang for ved at løbe i nogle sekunder efter hvert skud. Jeg er ikke helt sikker på, om det gjorde min tid hurtigere eller langsommere i sidste ende. Derudover fik jeg nogle gode vabler og var ret kvæstet.

I går gik jeg konstant. Ingen vabler, ingen muskelømhed - og tiden blev 2:34:57. Det svarer til 8,19 km/t, hvilket er hurtigere, end jeg nogensinde har marcheret, og det på meget kortere distancer. Det blæste for vildt, og mindst en km af ruten var med is/hårdt stampet sne på ikkeasfalterede veje. Så blære-blære, det var en god dag i støvlerne. Passerede målstregen med en dejlig Carlsberg i hånden og opsmøgede jeans, således at alle kunne se, at jeg gik i støvler og ikke letvægtssko ;-) Selviscenesættelse FTW, hehe.

P.S. Og hurtigere end 6 af de 300 løbere, jeg var oppe imod, se vedhæftning [red.: screenshot lagt nedenfor på bloggen]. Provokerende stil, standard.


***
MERE LØB?
Oversigt over alle mine gennemførte løb og andre idrætsaktiviteter, der IKKE er march, finder du ovenfor i fanebladet Sports eller ved at trykke her (link).

Ingen kommentarer: