tirsdag, november 27, 2018

Øvelse med Hjemmeværnskompagni Kastellet - "Livjægerne"

Bloggeren i forgrunden.
Frivillighed. Fire timer efter, jeg var kommet hjem fra generalforsamling i SOF og efterfølgende udforskning af nærområdets vandhuller, var jeg tilbage i Kastellet; denne gang i kampuniform og desuden degraderet fra orlogskaptajn i Søværnet til menig i Hjemmeværnet! Således er jeg ydmyg geværskytte i Hærhjemmeværnet, nærmere bestemt Hjemmeværnskompagni Kastellet, som har tilnavnet Livjægerne (som du i dette LINK kan læse mere om).

Det var godt nok en lille smule stramt at rende rundt i novemberkulden en hel dag oven på dén fredag, men hvis konge om natten, så knægt om dagen etc.

Oven i hatten skulle jeg fungere som meniggruppefører for den lille bevogtningsenhed (vi var kun syv mand i alt), hvilket dog kun var sjovt. Det var meget, meget længe siden, at undertegnede stabsofficer har virket på gruppeniveauet. En god lørdag.

Et par billeder nedenfor. Og forresten, meld dig ind i Hjemmeværnet - læs mere om det her (link)
GRP (-) med MG GF Hein oven på en lang, men god dag med bevogtningsøvelse.

HVKKAS logo.

MG GF beder om assistance over radioen, efter at en kropsvisitering har afsløret den civilklædte person som værende farlig. Jeg har siden rettet lidt på kampjakken, så den ikke længere fremstår som et telt; billedet her var den øjenåbnende anledning.

Ingen kommentarer: