torsdag, januar 24, 2013

15 seconds of fame - "Royal Guard Officer in Church"!


Brødre (2004) er en Susanne Bier-film, jeg rent faktisk synes er glimrende. Den indeholder specielt én scene fra Afghanistan, som gjorde stærkt indtryk på mig. Scenen bliver i øvrigt den dag i dag brugt til undervisning af danske soldater i forbindelse med træning af Conduct After Capture, hvilket vil sige overlevelsesforanstaltninger, hvis man bliver fanget af fx Taleban.

Det er tilfældigvis også i Brødre, at jeg havde min glansoptræden som Royal Guard Officer in church; linket fører til imdb.com, hvor jeg med denne statistrolle opnåede fornøjelsen af at figurere på benævnte online filmmekka.

Det var en tale- og sangrolle og alt muligt! Eller altså, jeg talte i baggrunden, uden at det kunne høres, bare for at se autentisk ud, ikk'. Men måske kan man faktisk godt ane min basbariton blande sig i afsyngningen af Dejlig er Jorden.

Jeg kan fortælle, at Connie Nielsen anno 2004 også var svihiiinelækker i virkelighedens verden uden for lærredet.

Scenen viser - ud over en lettere chubby, bebrillet og skægløs T. Hein - en mindeceremoni for Ulrich Thomsens karakter, som er formodet dræbt i et helikopterstyrt i Afghanistan. Jeg afslører ikke for meget ved at fortælle, at han mod alle odds stadig er i live.

Link til filmens trailer her.




4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er jo lige til en Oscar det dér, Hein. Du brænder jo fuldstændig igennem. Hvem er ham statisten i forgrunden?
Robert

Anonym sagde ...

Tak, tak. Jeg tror han hedder Jens Olsen, eller sådan noget. Han er vist fisker. Men helt ærlig, jeg ved det sgu ikke rigtig. Jeg havde altså ikke tid til at småsludre med alle statisterne, vel?

Ses lørdag tidlig morgen!

Hein

Anonym sagde ...

hej hej....

jeg venter spændt på et par billeder fra gule ærter classic??

BRK

Hr. T.H. sagde ...

Jeg har svaret i forummet "Løs snak".

/TH