onsdag, marts 09, 2016

Portræt af Hein i "Soldaten"

En profil i Forsvaret. De værnepligtiges magasin, Soldaten, fandt frem til Bjørnebandens formand og blogmaster. Det er der kommet et portræt ud af under overskriften "En profil i Forsvaret"- en del af en artikelserie, bladet kører i hvert nummer.
Læs artiklen via dette link.

Vinklen blev synergieffekten af som reservist at kunne træde ind og ud af henholdvis militær og civil løbebane. Det var lige præcis det, jeg gerne ville videregive til bladets læsere, så jeg er godt tilfreds med, hvordan det faldt ud.

Læs artiklen ved at gå til side 22-24 i dette link.

Se nogle udvalgte citater nedenfor.


Citat fra artiklen: hvorfor soldat?
- Da jeg var fire år gammel, tog min farfar, en tidligere modstandsmand, mig på skødet og gennemgik en sort-hvid fotobog med mig, der handlede om den tyske besættelse af Danmark. Allerede der vidste jeg med mig selv, at jeg skulle være værnepligtig.

Citat fra artiklen: de bedste oplevelser
- Solopgange over det danske landskab på en feltøvelse. En stjernenat over Hindukush-bjergene i Afghanistan. At sejle på det Indiske Ocean. Man kan komme langt omkring med Forsvaret, og naturoplevelserne er en stor del af det.

Citat fra artiklen: gode råd til værnepligtige
- Stryg skjorten. Stram nu op, for helvede! (…) Kilometer er gaver fra Gud.

Hele artiklen er her.

Ingen kommentarer: