onsdag, april 21, 2021

Mine medaljer, april 2021

I 2020 blev der ikke lejlighed til at opdatere klinke-klanke - ikke mindst fordi Nijmegenmarchen blev aflyst. Til gengæld har jeg ikke tidligere lagt seneste udgave af medaljerækken på bloggen. Mange har uden tvivl ventet i en åndeløs spænding, som altså hermed kan lette.


Stor udgave nedenfor.



Lad mig bemærke, at grunden til, at nogle bånd er lidt slidt, er, at Mørch lader kunden genbruge bånd fra tidligere spænde, hvis kunden ønsker det. Det gør jeg, for det har sparet mig bogstaveligt talt tusindvis af kroner.

Derudover skal det bemærkes, at den yderste medalje, den for Marchen København til Nijmegen (MAKONI), ikke er fæstnet til resten af båndene. Den er nemlig kun bæreberettiget én uge om året ved en lokal bestemmelse, nemlig når man er underlagt Dansk Nijmegenkontingent som uniformeret deltager i den hollandske march. Hvis du ser en person med MAKONI-ordensspænde eller endda -medalje anlagt andre steder end i Nijmegen omkring uge 29, kan du således med rette tænke dit.

Fra Hjemmeværnets uniformsbestemmelser. Oversigten over bestemmelser findes som altid her.


Ingen kommentarer: