søndag, september 23, 2018

"10" km Friløbet 2018

Friløbet 2018, afholdt med udgangspunkt i Østerbro Stadion i dag, var virkelig flot arrangeret af en masse frivillige. Først og fremmest stor tak til dem.

PR - men ikke på 10 km, fordi "10"
Smuk rute (se den som film her i den seje app relive) og en dag velsignet ved et vanvittig flot, solrigt efterårsvejr. Jeg løb - efter mine egne standarder i de senere år - ret hurtigt: 46m50s siger den officielle tidsmåling på chip. Skåret i glæden er, at jeg rent faktisk ikke fik "lov" at sætte personlig rekord i nyere tid på 10 km; selvom løbet var annonceret til at være 10.000 m, var ruten helt sikkert kortere end dét. Jeg spurgte en tilfældig, der sagde, at hans ur viste 9,5 km, og min Endomondo siger 9,8 km, hvilket jeg tror er optimistisk.

Hvorom alting er, løb jeg meget, meget hurtigere end for en måned og to dage siden til Kastelløbet, hvor tiden var 52m07s. Hvis vi korrigerer for en lidt for kort rute i dag, ville jeg konservativt vurderet stadig snildt være kommet under 49 minutter i dag. Det er jeg ret så godt tilfreds med.


Og ifølge Endomondo rundede jeg de 5 km på 23m47s, og det har jeg ikke en bedre måling på siden Hærløbet april 2015 (som dog har en noget stridere, bakket rute), hvor tiden hed 23m08s. Så PR for de sidste tre et halvt år.

Svøm og milepæle
Efter løbet kunne man hente sit startnummer til Erimitageløbet, så det gjorde jeg, og smuttede derefter i Øbro-Hallen ved siden af og svømmede 1500 m.

Strategien for at komme i løbeform er at melde mig til diverse løb og derved forpligte mig selv på forskellige milepæle. Det virker indtil videre, men der er stadig lang vej igen til første store løb næste år, nemlig Copenhagen Marathon, hvor jeg deltager på Hjemmeværnets hold. Det kan du også, hvis du har et medarbejdernummer ved HJV, og de bliver så glade, hvis du melder dig som repræsentant, at du får startnummeret gratis. Det er da et godt tilbud. Jeg glæder mig til, at #vistillerop næste år.

Tilfreds med tiden og i kø til startnummer til 50. udgave af Erimitageløbet.

***
MERE LØB?
Oversigt over alle mine gennemførte løb og andre idrætsaktiviteter, der IKKE er march, finder du ovenfor i fanebladet Sports eller ved at trykke her (link).




Ingen kommentarer: