lørdag, september 08, 2012

Blæsten går frisk over Limfjordens vande

Blæsten går frisk over Limfjordens vande

For en god ordens skyld et billede, og det bliver så
fra den første gang, jeg så Søværnets Tamburer, nemlig
til en reception på HO, 12. juni 2012. Bag mig giver
Hesteeskorten fra Gardehussarregimentet den fuld gas.
af Thorbjørn Hein

Tamburkorps. Jeres skribent var denne sommer, i sin egenskab af reserveofficer, indkommanderet til at støtte ved CIOR's årlige sommerkongres. For første gang siden 1997 i Ålborg foregik denne begivenhed nemlig i Danmark, nærmere bestemt på Hotel Tivoli i København.

Inden sidste aftens gallamiddag gav Søværnets Tamburkorps koncert. Jeg har set dem en gang før, nemlig til en reception på Hærens Officersskole i foråret. Jeg håbede på, at de igen ville lægge instrumenterne og bryde ud i mandig sang. Det gjorde de, men naturligvis lige der, hvor jeg havde slukket kameraet af diverse årsager. Halvdelen fik jeg dog med, så her kan I nyde både noget af Blæsten går frisk over Limfjordens vande samt noget kæk orkestermusik.


Åhr, hvad pokker, lad os også lige se en stump med gardehussarernes hesteeskorte, som brager igennem til den reception på Hærens Officersskole, jeg omtaler ovenfor. Nærværende musiske blogpost griber om sig!


Ingen kommentarer: