mandag, august 27, 2012

Reportage: 39 km København-Farum-Farum Sø

Vi gik os over sø og land

Makonitræning i marts. Per Ole havde indlagt marchtræning i det fastansatte personels ugeplan. Ruten gik om Farum Sø, hvortil livgarderne ankom i lastbil. Jeres makonitrænende bjørnebandit gjorde folkene selskab, men hvorfor ikke bare marchere fra Indre By som opvarmning ...?

af Thorbjørn Hein

Vi indlagde lidt terræntræning ved søen.
Endnu en af de morgener ... Aaaalt for tidligt ringede vækkeuret, fordi den vandrende premierløjtnant igen havde fået en dum idé om at føre sig frem. Det var kun fire daggry siden, at jeg oven på alt for lidt søvn travede mig igennem et halvmaraton i Greve (som resulterede i en af de mest populære reportager, jeg har skrevet - læs eller genlæs den her). Og som altid blev det i sidste øjeblik, jeg kom af sted: 0530 sagde uret, og da den planlagte mødetid i Farum var 0830, hvilede der et sundt og naturligt pres på signaturen her for at fuldføre de godt 23 km i tide. Iklædt træningstøj over uniformen, for ikke at vække unødig opsigt på skumle Ydre Nørrebo, formelig piskede jeg frem og nåede følgelig at være fremme fem minutter før kollegerne. Der blev tid til fotografering, hvilket resulterede i den billedserie, man kan fornøje sig med nedenfor. Lidt tidlig forårsstemning fra den nordsjællandske natur.

Navn: Farum Sø Rundt
Dato: 22 MAR 2012
Distance: 15 km (Hein: 39,1 km)
Rute: se kortudsnit nederst.
Deltagere: Per Ole Fyhn, Rathmann, Vibe, Thomas Weddin, Christian, Hein

Ekstradistance: 23,1 km København-Farum (3:03 timer, 7,6 km/t) + 1 km fra start/mål til Farum Station umiddelbart efter den fælles 15 kilometer-del
Deltagere: Hein (i alt 39,1 km på dagen)

Det var en dejlig dag, som der stadig var masser tilbage af, da jeg placeret fortjent mageligt i en S-togskupé kørte hjemad.

Billedreportage, Farum Sø Rundt


Det ville være en skam ikke at tage billeder, bare fordi man er sent på den. Morgenstemning ved Søerne lidt i seks.

Fuglefaunaen nyder åbenbart landjorden, når resten af København endnu ikke har  sat ben om Søerne.

Hej! Dagen gryr over vor hovedstad.

Foråret er kommet.

Leif sælger pizzaer ude på Nørrebro.

Udsigt mod Østerbro fra Nørrebrohallen.

Her har jeg spillet mangen en håndboldkamp på udebane, især dengang jeg stævnede ud for Københavns Håndboldklub. Sidenhen blev FIF mit hold.

Lidt grafitti.

Byudsmykning i nærheden af Nørrebrohallen.

Nørrebro (ikke Nørreport, vel, altså) station.

Mere vægudsmykning.

Og mere.

Kirke.

Brandstationen på Frederiksundsvej.

Flere fugle spankulerende rundt. Såvidt jeg erindrer, var det omkring Utterslev Mose.




Så er det bare at følge Hillerødmotorvejen.

Solen stiger, ligesom presset for at nå frem i tide! Ikke flere billeder fra opvarmningsturen, for nu skulle det gå stærkt.

Så er vi i gang med en slentretur omkring Farum Sø.

Per Ole og Jimmi slentrer, førstnævnte naturligvis med en sygt tung rygsæk påkrympet.



Flag og efterhånden mindre og mindre teleskopfiskestang var blevet fragtet i min rygsæk under de første 23,1 km. Nu var jeg i uniform, så skulle fanen frem.

Hvad skuer jeg? Kilometre bag mig, som aldrig skal gås igen!

Jimmi ville holde Dannebrog, og hvem kan ikke forstå dét?

Per Ole som fænrik, så jeg kunne løbe i forvejen og skyde et billede under forceringen af denne lille bakke.

Vi gik lettere forskudt; marchtempopræference varierer lidt mellem ung og gammel. De gamle går hurtigst, hvis nogen skulle være i tvivl!








Weddin fanget af linsen.

Det blev lidt usund frokost (for mit vedkommende stærkt forsinket morgenmad) hos konditoren i Farum.




Efter fødeintagelsen havde vi stadig et lille stykke til den parkerede lastbil.



En genvej!


Her skiltes vore veje; jeres skribent hastede videre mod stationen, og det var så den marchdag.





Ingen kommentarer: