mandag, august 20, 2012

Utterslev Moor Vera Special

4 km langs Utterslev Mose overstået; Maria holdt fint
til cirka 7 km/t, så god start.
Første 10+ km træningsmarch efter MAKONI. Så fik jeg gået en tur her til aften, i godt selskab. Men lad mig lige begynde med en opsummering. Trods stilstand på bloggen har der nemlig været gang i den i hele juli: først tre uger med march fra København til Nijmegen efterfulgt af Nijmegenmarchen; og derefter en uges sejlads med vikingeskibet Havhingsten. Under sidstnævnte fik jeg desværre en svært hæmmende skade, da jeg under roning gjorde en forkert bevægelse i ryggen: "Facet-syndrom", kaldes det, hvor ryggen med jævne mellemrum låser. Jeg har aldrig været ude for så sindssyge smerter, men på det seneste er det heldigvis ved at være næsten helt aftaget. For godt en uge siden lykkedes det mig sågar at gå 100 km Dodentocht på et døgn i Belgien; så længe jeg har holdt mig helt rank, har det i godt en uge været til at holde ud. Mere om MAKONI, Nijmegen og Dodentocht en anden gang.

  • Navn: Utterslev Moor Vera Special
  • Rute: se link 
  • Deltagere: Vera Maria Bach Sørensen (guest star) og Hein
  • Dato: 20 AUG 2012
  • Distance: 13,2 km (Vera: 4 km)
  • Tid: 1:47 timer (2006-2153)
  • Gennemsnitsfart: 7,4 km/t
  • Samlet træningsstatus: se link 

Utterslev Mose og gammel roomie
Her til aften skete det, at min gamle kollektivfælle og platoniske veninde (bliver nødt til at understrege det for at komme visse af de på Facebook lummert kommenterende læsere i forkøbet) Vera Maria angav, at megen specialeskrivning havde givet trang til at få brugt løbeskoene - til gang. En sådan opfordring til vandreselskab fra en, der ikke normalt marcherer, kunne jeg ikke sidde overhørig. Maria forslog Utterslev Mose som træningsområde, og således blev det. Lækkert landskab, tolerabel temperatur (det har som bekendt været absurd varmt i dagtimerne) og hyggelig sludder. Maria var på cykel til vores mødested, hvor jeg gik de godt fire km x 2 for at komme frem og tilbage. Så længere march til mig denne gang. Den hyggelige aften kalder på fremtidig gentagelse. Gerne i Utterslev for min skyld, Maria!

Ingen kommentarer: