torsdag, november 14, 2019

TBT: 10 km Strandparken 2019

Kan du spotte mig? Det ville være mærkeligt!
TBT. Sikke en hektisk lørdag den 3. november 2019! Som en del af Operation Hein i form igen-igen havde jeg ligesom sidste år meldt mig til 10 km Strandparken arrangeret af DGI. Det var så tilfældigvis dagen efter kæmpe familiefest og samme dag, som mit elskede gudbarn afholdt eftermiddagsfødselsdag, så der var en del at nå om morgenen med solide tømmermænd. Som evig tidsoptimist blev jeg presset, da jeg pludselig stod med valget mellem at være ved start til tiden eller nå at lave mine af fysioterapeuten ordinerede ben-øvelser inden løbeture.

Jeg valgte klogeligt nok det sidste og halsede så af sted på jernhesten mod Østamagers kyst. Imidlertid var jeg i den akavede situation, at jeg startede hele seks minutter efter resten af feltet. I den forbindelse en tak til arrangørerne for at genopstarte maskineriet, så min tid kunne blive målt.

Det betød, at jeg hele løbet havde nogen at overhale, og at jeg ingen idé havde om, hvor jeg egentlig lå tidsmæssigt i forhold til de forreste. Det gav en overraskelse, da jeg kom hjem.

Læs videre nedenfor.


Tilbage i Nyboder opdagede jeg, at jeg simpelthen var blevet nr. 24 ud af 268 startende. Tiden 46m23s er jeg uanset placering endog meget tilfreds med, da den kun er tre sekunder ringere end bedste tid sidste efterår. Min gps påstod, at jeg havde løbet kortere end 10 km, i øvrigt ligesom i 2018. I år var ruten DAF-opmålt, så jeg vælger at tro, at Garmin i dette tilfælde tog fejl. Fedt. Og ingen knæproblemer; styrketræning til akillessener og knæ viser sig at virke fantastisk indtil videre. Opvarming med stress-cykeltur var sikkert ikke dårligt for at kunne lægge ud i solidt tempo.

Derefter var det indsatskørsel nordpå og fødselsdag. Fødselsdagsboller med videre blev indtaget med god samvittighed.

Fed sponsorgave: Jeg fik mig en til fri afhentning Under Armour-kasket i målområdet.



Ingen kommentarer: